rok 2014/2015
Wycieczka do Wronek
30 maja 2015 Kukuczkowi Mistrzowie pod opieką Pani Ani i Pani Grażyny udali się na rewizytę do Zespołu Szkół nr 1 we Wronkach. Tego dnia zaplanowano sportowy Dzień Dziecka dla młodzieży uczącej się w Gimnazjum i Technikum. Dla nas Pan Dariusz i Pani Emilia wraz z uczniami klasy 1d Gimnazjum zaplanowali zwiedzanie Samsung Labo. Samo zwiedzanie nie byłoby tak wielką frajdą, więc postanowiliśmy zorganizować wspólną lekcję KODOWANIA.
Przygotowanie zajęć należało do Pani Ani i Pani Grażyny, które pokazały nam nowe narzędzie pracy - App Inventor 2. Wspólnie stworzyliśmy dwie aplikację. "Rysowanie na ekranie" i "Mówiące klawisze".
Po intensywnej pracy w nowoczesnej pracowni wysłuchaliśmy wykładu Pana Darka o algorytmicznych zabawach w terenie i o tym co w okolicy Wronek warto zobaczyć.
Następnie udaliśmy się do lasu aby wziąć udział w jednej z zabaw pt: Poszukiwanie wyspy skarbów. Po zabawie czekała na nas przekąska – grillowana kiełbasa :) a drodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze najlepszą lodziarnię w mieście.
Wycieczka się udała – pogoda dopisała – wszyscy wrócili cali i zdrowi, i mamy nadzieję, że zadowoleni z wyprawy.
W piątek 15 maja gościliśmy w naszych murach drugoklasistów ze Szkoły Podstawowej nr 84 im. T. Kościuszki. Dzieciaki przybyły na specjalnie zorganizowaną dla nich przez Panią Anię i Panią Grażynę lekcję KODOWANIA.
Pomocną rękę w czasie dwóch godzin zabawy ze Scratchem i w czasie przerw, wyciągnęli do naszych gości uczniowie klasy 4C i spisali się na medal.
Tematem przewodnim tworzonych animacji była omawiana właśnie przez klasę drugą lektura Karolcia.
Dzieci podzielono na dwie grupy - takie jak na zajęciach komputerowych. Dziewczynki kodowały wspólnie z Panią Grażyną i zaczęły zajęcia w sali 3. Chłopcy mieli zajęcia z Panią Anią i rozpoczęli kodowanie w sali Samsung. Gdy zadzwonił dzwonek nasi goście pod opieką koleżanek i kolegów z klasy 4c udali się na TANECZNĄ PRZERWĘ przygotowaną przez Panią Marzenę. Po przerwie nastąpiła zamiana sal ale Panie prowadzące zajęcia pozostały ze swoimi grupami. Po wyczerpujących dwóch godzinach kodowania obie klasy udały się na słodki poczęstunek.
Efekty pracy można obejrzeć w STUDIU.
A zdjęcia z lekcji zamieszczono w GALERII.
8 maja nastąpiło wielkie podsumowanie wydarzeń, które miały miejsce w tygodniu Scratcha.
Dzieciaki przebrały się za postacie scratchowe a Pani Ania i Pani Grażyna poprowadziły galę prezentacji projektów i wręczenia nagród w trzech konkursach. Cała szkoła miała możliwość obejrzeć projekty klas 1-3, zobaczyć wszystkich uczestników konkursu na Kukuczkowego Mistrza Kodowania i autorów projektów zgłoszonych do Plebiscytu. Wręczono nagrody, wyróżnienia, rozdano pamiątkowe dyplomy. Mamy nadzieję, że w kolejnych latach zainteresowanie naszych uczniów tematyką KODOWANIA nie zmaleje.
PLEBISCYT 2015
W tym roku do plebiscytu zgłoszono 17 projektów, z czego autorami czterech byli uczniowie klas 1-3. Każdy uczestnik plebiscytu mógł promować swoją grę za pomocą własnoręcznie wykonanego posteru. Głosowanie na najlepszy projekt odbywało się w dniach od 30 kwietnia do 7 maja za pomocą ankiety w dzienniku elektronicznym i musimy przyznać, że do ostatniej minuty głosowania ważyły się losy zwycięskiej trójki.
Uczniowie i rodzice zdecydowali, że najlepszy był projekt Cezarego.
Dwa kolejne miejsca zdobyły dziewczynki - Julia i Dominika
Wyróżniono projekty: Dominika i najmłodszej uczestniczki Marty.
Nagrodę od Grona Pedagogicznego przyznano Igorowi.
Kukuczkowy Mistrz KodowaniaDruga już edycja konkursu na Kukuczkowego Mistrza Kodowania miała nieco inny wymiar niż w roku poprzednim. Postawiono na rywalizację grup oraz na kodowanie na papierze. Każda z 10 trzyosobowych ekip miała do dyspozycji duży arkusz papieru, trzy flamastry i jeden komputer z wersją offline Scratcha. Gdy wybiła godzina 10:00 drużyna otrzymała kopertę z zadaniem do wykonania. Cały konkurs trwał 60 minut, z czego pierwsze 20 minut przeznaczone było na pracę bez komputera. Uczniowie musieli dokonać wyboru między łatwiejszą a trudniejszą wersją zadania, zaprojektować wygląd sceny, zdecydować ile i jakie duszki będą użyte oraz podzielić się pracą przy komputerze. Po upływie tego czasu pierwsza osoba z każdego zespołu otrzymała 10 minut przy komputerze. Gdy zabrzmiał gong oznajmujący upływ czasu miejsce przy stanowisku zajmowała kolejna osoba z drużyny. Gdy każdy członek teamu dołożył już swoją część do projektu drużyna miała jeszcze 10 minut czasu na ostatnie poprawki.
Nowa koncepcja konkursu przypadła dzieciom do gustu, choć nie wszystkie drużyny poradziły sobie z wyznaczonym zadaniem i ukończyły projekt. Najważniejsza była dobra zabawa dlatego każdy uczestnik dostał pamiątkowy dyplom i mały upominek. Jednak jak to w konkursach bywa musiał być wyłoniony zwycięzca. Tym razem była to ekipa piątoklasistów - Czarek, Piotrek i Wiktor, którzy jako nagrodę otrzymali sprzęt elektroniczny. Wszystkim Kukuczkowym Mistrzom Kodowania gratulujemy i życzymy mnóstwa radości przy dalszej nauce programowania.
Oba przedsięwzięcia nie były by możliwe bez wsparcia przedstawiciela Rodziców Pana Tomasza Iwaszkiewicza.
Międzyklasowe Potyczki ScratchoweZ uwagi na duże zainteresowanie młodszych dzieci kodowaniem, postanowiliśmy w tym roku zorganizować tzw. Międzyklasowe Potyczki Scratchowe. Każda z klas 1-3 na poniedziałkowym apelu wylosowała “słowo klucz” dla swojej animacji. I tak prezentowały się hasła przewodnie dla najmłodszych klas: 1a - góry, 1b - wieś, 1c - kosmos, 2a - plaża, 2b - las, 3a - unia europejska, 3b - moje miasto, 3c - moja szkoła.
Projekty klas zostały zaprezentowane Jury w składzie: Pani Ania, Pani Grażyna, Pani Marzena (opiekun samorządu), przedstawiciel Rodziców (Pan Tymon Kaczmarek).
Niemal jednogłośnie wyłoniono zwycięską klasę - 3a, która w nagrodę otrzymała wspólne klasowe wyjście do Parku Rozrywki ufundowane przez Pana Tymona. Wyróżniono również projekty klas 2b i 1a. Wszystkie animacje umieszczono w studiu.
Scratch na języku angielskimW tym tygodniu również nauczycielki języka angielskiego włączyły się w obchody święta Scratcha.
Przeprowadziły w każdej z klas 1-6 lekcję w oparciu o znalezione na stronie scratch.mit.edu gotowe gry, animację i programiki do nauki słówek (dla klas 1-3) lub wykorzystały testy i quizy ze znajomości programu Scratch w języku angielskim.
https://scratch.mit.edu/projects/34378970/ https://scratch.mit.edu/projects/31689820/ https://scratch.mit.edu/projects/11759354/
https://scratch.mit.edu/projects/10258299/
Kodowanie z rodzicami czyli Nieoczekiwana zamiana miejsc.Do świętowania Dnia Scratcha zaprosiliśmy również rodziców wraz z dziećmi. Tym razem spotkanie nosiło nazwę “Nieoczekiwana zamiana miejsc” i odbyło się 6 maja o godzinie 17:00. Jak przebiegało to spotkanie opowie Wam uczennica klasy 4 - Ida. Jej relację przeczytacie na szkolnym blogu Świat oczami ławickich uczniówEfekty pracy duetów a w zasadzie czwórek prezentujemy w poniższym studiu.
https://scratch.mit.edu/studios/1196166/
ZALOGUJ SIĘ NA DZIENNIK LIBRUS
I WYPEŁNIJ ANKIETĘ - W TEN SPOSÓB
MOŻESZ ZAGŁOSOWAĆ NA ULUBIONY
PROJEKT. GLOSOWAĆ MOGĄ ZARÓWNO
UCZNIOWIE JAK I ICH RODZICE - KAŻDE
KONTO TO JEDEN GŁOS :)
WYDŁUŻAMY CZAS ZAPISÓW do udziału w:
- KMK - konkursie na Kukuczkowego Mistrza Kodowania
- Plebiscycie Scratchowanie moja Pasja
- Kodowaniu z rodzicami
CZEKAMY DO
ŚRODY 29 kwietnia
Dlatego też zmianie ulegną niektóre punkty w regulaminach. Szczegóły w poniższych ANEKSACH:
Aneks_do_Regulaminu_KMK_2015.pdf
Aneks_do_Regulaminu_PLEBISCYT_2015.pdf
W dniach 4-8 maja w naszej szkole odbędzie się tydzień SCRATCHOWY.
Mamy dla was kilka propozycji związanych z programowaniem.
1. W dniach od 13.04 - 23.04 - czekamy na chętne grupy trzyosobowe, które zechcą wziąć udział w konkursie KUKUCZKOWY MISTRZ KODOWANIA (uczniowie klas 4-6).
Zgoda_na_publikacje_wizerunku_KMK_2015.pdf
2. W dniach od 13.04 - 26.04 - czekamy na wasze projekty, które chcecie zaprezentować w tegorocznym Plebiscycie SCRATCHOWANIE MOJA PASJA (wszyscy uczniowie).
Zgoda_na_publikacje_wizerunku_Plebiscyt_2015.pdf
Zgoda_na_udzial_Plebiscyt_2015.pdf
3. Czekamy na chętne pary (rodzic + dziecko) do wzięcia udziału w wydarzeniu: "NIEOCZEKIWANA ZAMIANA MIEJSC czyli popoludnie ze SCRETCHEM". Zaplanowane na środę 6 maja na godzinę 17, (a w przypadku dużej ilości chętnych jeszcze na 18).
Aby zgłosić swój udział:
1. Czytamy regulaminy - dostępne już od 14.04
2. Wysyłamy maila ze zgłoszeniem na adres mistrzowie.sp58@gmail.com w tytule wiadomości wpisując rodzaj wydarzenia:
3. Sprawdzamy informacje na stronie szkolnej.
W tym roku również klasy 1-3 będą Scratchować.
Proponujemy im MIĘDZYKLASOWE POTYCZKI SCRATCHOWE, czyli wspólnie z wychowawcą dzieciaki będą tworzyć projekt w ramach zajęć.
Do 14 kwietnia czekamy na projekty Scratchowe
z WIOSNĄ w tle, które można wykorzystać na dowolnym przedmiocie szkolnym.
Ślijcie je na adres
mistrzowie.sp58@gmail.com
Nasza szkoła włączyła się w akcję
zachęcamy naszych Mistrzów do tworzenia kartek w SCRATCHU. Wszystkie projekty zostaną umieszczone w studiu a link do niego prześlemy JUBILATOWI.
Czekamy na kreatywne pomysły i ślijcie kartki na naszego maila mistrzowie.sp58@gmail.com
Z dniem dzisiejszym (tj. 13.02.15) otwieramy zapisy na kolejne grupy drugiej edycji MISTRZÓW Emotikon smil
Zbliżają się WALENTYNKI - tworzymy z tej okazji animacje w Scratchu. Ślijcie więc swoje projekty na adres mistrzowie.sp58@gmail.com a umieszczone zostaną w naszym studiu.
Wczoraj dzień Babci dziś dzień Dziadka - zobaczcie jakie kartki zrobili nasi Mistrzowie wejdzcie na studio i sprawdzcie http://scratch.mit.edu/studios/861404/
Czy widzieliście już reklamę projektu MISTRZOWIE KODOWANIA?
Jeśli nie to zobaczcie koniecznie, aż 6 różnych spotów promujących NAUKĘ PROGRAMOWANIA.Właśnie ruszyła Ogólnopolska Kampania promująca Mistrzów.
Cieszymy się, że już prawie od roku takie rzeczy dzieją się u nas w szkole.To również dzięki WAM program rośnie w SIŁĘ.
Pozostałe spoty zobaczysz klikając w poniższy link
https://www.youtube.com/channel/UCxxEeFrKsVq_qa2SSlX9m5g
Godzina Kodowania w naszej szkole...
Pod koniec listopada ogłoszono w naszej szkole konkurs na kartkę świąteczną wykonaną w Scratchu. Spośród wielu prac postanowiliśmy wyróżnić 4:
Adriana z 5b
Ninę z 6b
Karola z 5a
Dominiki z 6b
Pozostałe projekty można obejrzeć klikając w poniższy link
http://scratch.mit.edu/studios/718738/
GOŚCIE Z GIMNAZJUM WE WRONKACH
We wtorek 16.12. odbyła się w naszej szkole lekcja otwarta, podczas której uczestnicy projektu Mistrzowie Kodowania uczyli Scratcha młodzież z pierwszej klasy Gimnazjum nr 2 we Wronkach.
Uczniowie dobrani zostali w pary (uczeń podstawówki + uczeń gimnazjum) a następnie podzieleni na dwie grupy zadaniowe. Przez pierwsze 45 min grupa I pod opieką pani Grażyny Kędzia, tworzyła generator wielokątów. Natomiast grupa II pod czujnym okiem pani Ani Cieślarczyk tworzyła grę w języku angielskim. Po upływie 45 minut grupy zmieniły sale i dzięki temu, każda z grup przerobiła oba scenariusze. Warto dodać, że dla uczniów gimnazjum był to pierwszy kontakt z kodowaniem w Scrtachu, tym bardziej cieszy fakt, że w ciagu 45 minut powstały tak zaawansowane projekty. Co ważne, uczniowie gimnazjum zobaczyli różne zastosowania programu Scratch.
Poniżej efekty prac uczniów...
Inne projekty powtałe podczas lekcji dostępne pod linkiem http://scratch.mit.edu/studios/797588/
Bardzo cieszy fakt, że uczniowie naszej szkoły tak płynnie weszli w rolę mentorów i nauczycieli, którzy pokazywali tajniki Scratcha swoim starszym kolegom i koleżankom. Potwierdzeniem tego są liczne komentarze gimnazjalistów, że bardzo podobała im się forma pracy w parach i że dowiedzieli się dużo nowych, ciekawych rzeczy.
Pozostali uczniowie klas 4-6, którzy nie brali udziału w lekcji otwartej uczestniczyli w prelekcji nt. bezpieczeństwa w sieci przygotowanej przez nauczyciela matematyki we Wronkach pana Dariusza Kiełbasiewicza.
Mamy nadzieję, że to spotkanie zapoczątkuje owocną przyjaźń między naszymi szkołami.
Aby zobaczyć galerię zdjęć z tego wydarzenia odwiedźKukuczkowych Mistrzów oraz Galerię Pana Dariusza - nauczyciela matematyki z Wronek.
Mistrzowie Kodowania wspomnieli również o naszym wydarzeniu na swojej oficjalnej stronie.
Młodzi kodujący - czyli klasa 3c w akcji Scratch - lekcja druga - "Efekt MOTYLA". Pani Natalia Andrzejewska prowadzi zajęcia Mistrzów Kodowania w ramach zajęć komputerowych ze swoją klasą - mamy nadzieję, że w jej ślady pójdą pozostali nauczyciele z SP58 a przypomnę, że w tym roku szkolnym przeszkoliło się aż 5 nauczycieli uczących w 1-3 oraz polonistka, plastyczka i pani ucząca przyrody. (28.11.2014)
Relacja na profilu fb:Kukuczkowi Mistrzowie
12 listopada wystartowały zajęcia dla pierwszych dwóch grup drugiej edycji programu MISTRZOWIE KODOWANIA. Cieszymy się z waszego licznego udziału.
Poniżej pierwsze efekty zajęć z kodowania - pojekty uczniów...
W końcu jest!!! Filmik z otwarcia cyfrowej klasy Samsung w naszej szkole. Zobaczcie kto nas odwiedził z tej okazji i jak szanowni goście uczyli się kodowania razem z naszymi uczniami:)
autor filmiku: MONIKA MICHAŁKIEWICZ
Otwarcie cyfrowej klasy Samsung, które odbyło się 16.10.2014r. skłoniło nas do wpomnień. W wyniku tych wspominek powstała prezentacja pokazująca nasza drogę w projekcie Mistrzowie Kodowania od momentu szkolenia nauczycieli aż po wyróżnienie naszej szkoły nowoczesnym sprzętem komputerowym firmy Samsung. Zobaczcie sami...
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
W miniony weekend 25-26.10.2014 w progach naszej szkoły gościliśmy ponad 60 nauczycieli wielkopolskich szkół, którzy przybyli by nauczyć się kodowania w Scratchu w ramach projektu Mistrzowie Kodowania.
Jesteśy dumni, że mogliśmy gościć tak wielu fantastycznych nauczycieli, którzy będą zarażać pasją do programowania swoich uczniów!!!
Poniżej efekt wieczornej powtórki materiału po pierwszym dniu szkolenia - Jola jesteś świetna!:)
16 października, w skromnych progach naszej szkoły, pojawili się znakomici goście.
Tego dnia oficjalnie otwarta została Cyfrowa Klasa SAMSUNG.
Więcej informacji już wkrótce.
Tymczasem odsyłamy wszystkich do internetowej prasy i oficjanego profilu Mistrzów na FB.
http://poznan.gazeta.pl/poznan/51,36001,16817497.html?i=4
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.718676531521550.1073741866.554111341311404&type=1
ABY POĆWICZYĆ W DOMU UMIEJĘTNOŚĆ PROGRAMOWANIA - POBIERZ DARMOWY PROGRAM
Scratch 2 Offline Editor (beta)
http://scratch.mit.edu/scratch2download/
Na oficjalnym facebookowym profilu Mistrzów Kodowania pojawił się film z EUCYS 2014.
Zapraszamy wszystkich posiadaczy kont na facebooku do odwiedzenia naszego profilu Kukuczkowi Mistrzowie.
W dniach 20-21.09.2014 uczeń naszej szkoły Cezary wraz z p. Grażyną Kędzia uczestniczył w strefie Mistrzów Kodowania w ramach Finału Konkursu Prac Młodych Naukowców Unii Europejskiej EUCYS 2014.
Relacja Czarka z tego wydarzenia została opublikowana na szkolnym blogu. Jednocześnie zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.
Ruszyły zapisy na zajęcia z projektu Mistrzowie Kodowania, w trakcie których wprowadzamy dzieci w tajniki programowania przy pomocy Scratch 2.0. Proponujemy zajęcia na poziomie podstawowym (dla tych, którzy chcą rozpocząć wspaniałą przygodę z kodowaniem) i zaawansowanym (dla tych, którzy w minionym roku szkolnym uczestniczyli w kursie podstawowym).
Kurs podstawowy dla klas piątych i szóstych od 09.09.2014
(8 atrakcyjnych modułów realizowanych w ciągu 8 tygodni)
Anna Cieślarczyk w każdy wtorek i środę na 7. lekcji W związku z niewystarczającą liczbą chętnych uczniów na zajęcia z Mistrzów Kodowania nie możemy uruchomić dwóch grup podstawowych.
Od wtorku (09.09) rusza grupa, która będzie kodować wraz z p. Anią Cieślarczyk we wtorki i środy na 7. lekcji.
Te osoby, które deklarowały chęć uczestnictwa w zajęciach w środy i czwartki są przepisane do grupy wtorek-środa.
Kurs zaawansowany dla klas piątych i szóstych od 12.11.2014 - OSTATNIE WOLNE MIEJSCA!!!
(8 atrakcyjnych modułów realizowanych w ciągu 8 tygodni)
Anna Cieślarczyk Grażyna Kędzia w każdy wtorek i środę na 7. lekcji w każdą środę i czwartek na 8. lekcji Zgłoszeń można dokonać osobiście lub przez dziennik elektroniczny.
Żeby ruszyły obie grupy musimy zebrać conajmniej 10 osób w każdej grupie, w przeciwnym razie uruchomiona zostanie tylko jedna grupa.
Klasy czwarte będą uczyły się kodować w ramach zajęć komputerowych (nie wymaga zapisu).
Dziękujemy wszystkim, którzy w trakcie zebrania z rodzicami odwiedzili nasze stoisko i dokonali zapisu na zajęcia.
ABY W DOMU POBAWIĆ SIĘ W TWORZENIE WŁASNEJ GRY - POBIERZ DARMOWY PROGRAM
Scratch 2 Offline Editor (beta)
http://scratch.mit.edu/scratch2download/
Mistrzowie Kodowania z naszej szkoły mają swoją stronę na facebooku!
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji podumowującej pierwszą edycję projektu i oczywiście do polubienia naszego funpage'a:)
Poniżej przedstawiamy animację w Scratchu wykonaną przez Natalię z klasy 5.
http://scratch.mit.edu/projects/25925020/#editor
Zachęcamy wszystkich do tworzenia projektów w Scrtachu i dzielenia się nimi z innymi.
Co prawda wakacje jeszcze w pełni, ale gdyby ktoś z Was, drodzy uczniowie spędzał czas przed komputerem, zachęcamy do kodowania w Scratchu!!!
Dzielcie się Waszymi pomysłami i projektami przysyłając je na adres mistrzowie.sp58@gmail.com
Zapraszamy również do odwiedzenia Mistrzów Kodowania na facebooku.
Do zobaczenia we wrześniu MISTRZOWIE KODOWANIA :)
p. Ania i p.Grażyna