• Zwycięzcy konkursu plastycznego zwiedzają Lotnisko

• W czwartek 28 kwietnia 2016 roku grupa uczniów w składzie: Amelia, Michalina, Jurek, Lorenzo i Mikołaj udała się pod opieką Pani Ani Cieślarczyk na lotnisko. Wymienieni uczniowie z naszej szkoły zostali laureatami konkursu plastycznego „Lataj z głową bezzałogowo” ogłoszonego przez Port Lotniczy Ławica. Nagrodą dla nich było zwiedzanie obiektu.

Galeria zdjęć.

O godzinie 8:10 pod naszą szkołę podjechały trzy busy, mieszczące już na swoim pokładzie uczniów ze szkoły w Przeźmierowie. Udaliśmy się nimi na Terminal, gdzie o godzinie 8:20 mieliśmy odprawę, jak turyści przy rejsach pasażerskich. Oznaczało to włożenie bagażu podręcznego na taśmę do tzw. kuwety, pozbycie się z kieszeni wszelkich drobniaków, telefonów i innych części metalowych. Okazało się, że guziki przy spodniach Pani Ani oraz Mikołaja zapiszczały na bramce i dlatego zostali oni poddani dodatkowej kontroli. Gdy już wszystkim udało się przejść odprawę udaliśmy się na pokazy do Straży Granicznej. Tam pracownicy zademonstrowali nam sprzęt z którym pracują. Przede wszystkim zajmują się oni ochroną pasażerów i sprawdzaniem bagażów pozostawionych bez opieki. Pracują gównie z robotami, zarówno małymi jak i takimi, które bez żadnym problemów są w stanie holować auto ważące nawet dwie tony.

FILM 1

Następnie udaliśmy się do autobusu, który podążając po wyznaczonej na płycie lotniska drodze, zawiózł nas na pokaz u Straży Pożarnej. Tam jeden ze Strażaków opowiedział nam o nowoczesnych samochodach, używanych na terenie lotniska. Trzy ogromne jednostki mieszczą w sobie wiele litrów wody, piany i kilogramy proszku gaśniczego.

FILM 2

O godzinie 9:50 rozpoczął się pokaz sokolniczy. FILM 3

O 10:15 udaliśmy się na pokład samolotu Wizzair. Przemiła Pani stewardessa pokazała nam niemal wszystkie zakamarki Airbusa A320. Poczuliśmy się wówczas jak turyści wylatujący z Poznania w dalekie strony. Szkoda, że nie mogliśmy wzbić się choć na krótką chwilę.

FILM 4

Następnie udaliśmy się na spotkanie w Aero Poznań. To tu znajduje się jedyny na świecie symulator lotów odrzutowcem. Można tu zapisać się na kursy pilotażu, którego cenę dostosowuję się indywidualnie do klientów.

FILM 5

O 12:30 zwiedzaliśmy wieżę kontroli lotów, cóż to były za widoki.

FILM 6

A na koniec udaliśmy się do Wysogotowa by zobaczyć dwa radary.

Ten dzień był intensywny, ale ilu nowych rzeczy się dowiedzieliśmy.