rok 2016/17
Od wtorku 28.03.2017 w naszej szkole odbywać się będą zajęcia komputerowe dla seniorów.
Celem ich jest zapoznanie uczestników z podstawowymi funkcjami komputera oraz nauka obsługi najbardziej użytecznych programów i aplikacji. Będziemy również uczyć obsługi poczty elektronicznej i innych przydatnych umiejętności związanych z Internetem.
Chętni uczniowie klas szóstych mogą zgłosić się do p. Ani Cieślarczyk i potwierdzić chęć udziału w zajęciach jako Wolontariusz.
Zajęcia odbywać będą się w sali 19 w każdy wtorek na 7 godzinie lekcyjnej (13:50-14:35).
Zaplanowano 10 zajęć o tematyce:
1. 28.03.2017 - Jak uruchomić komputer? Z jakich elementów się składa? Jak prawidłowo zakończyć pracę z programami?
2. 04.04.2017 - Poznajemy budowę klawiatury.
3. 11.04.2017 - Poznajemy program Open Office - czyli pierwsze pisanie na ekranie.
4. 18.04.2017 - Ćwiczenia w programie Open Office - edytujemy tekst.
5. 25.04.2017 - Ćwiczenia w programie Open Office - wstawiamy tabele.
6. 16.05.2017 - Szukamy w Internecie.
7. 23.05.2017 - Ćwiczenia w wyszukiwaniu przydatnych informacji.
8. 30.05.2017 - Zakładamy skrzynkę elektroniczną.
9. 06.06.2017 - Wysyłamy pierwsze maile.
10. 13.06.2017 - Ćwiczenia w wyszukiwaniu informacji i wysyłaniu wiadomości on-line.
Zakończenie zajęć i rozdanie certyfikatów 13.06.2017
GALERIA
Przed nami Tydzień Robotyki.
Zaplanowano kilka atrakcji dla dzieci z klas 1-3 oraz 4-6.
Już przed świętami robot Dash gościł już w kilku klasach. Mamy nadzieję, że do 13 stycznia odwiedzi pozostałe.
Od poniedziałku 09.01 do czwartku 12.01
klasy przygotowują model ROBOTA - każda klasa swój, mimo że w niektórych salach znajdują się dwie klasy. REGULAMIN KONKURSU.
We wtorek 10.01
na piątej godzinie lekcyjnej w sali 19 odbędzie się konkurs - wiedzy o robotach, w dwóch kategoriach 1-3 oraz 4-6. REGULAMIN KONKURSU.
W środę 11.01
na terenie szkoły, od 2-4 lekcji, odbywać się będą Warsztaty dla gości ze szkoły w Lusówku oraz z Dąbrowy. W warsztatach wezmą też udział uczniowie klas 4a i 4b (na trzeciej i czwartej godzinie lekcyjnej)
Warsztaty poprowadzą: p. Ania, p. Grażyna, p. Tomasz i nauczyciel z Lusówka p. Darek.
W czwartek 12.01
zaplanowane wyjazd do Leszna na warsztaty dla chętnych uczniów, którzy uczęszczają na zajęcia Kodowanie na Ekranie.
W piątek 13.01
komisja oceniać będzie modele Robotów.
W poniedziałek 16.01
podczas apelu - ogłoszenie zwycięzców w konkursach i wręczenie nagród.
Zapraszamy do udziału w nowym MINI-Projekcie "Koduj z Babcią i Dziadkiem".
Aby wziąć w nim udział - należy zapisać dziecko (z klasy 4, 5, 6) + babcię lub dziadka na zajęcia, które odbywać będą się przez 4 tygodnie, od 23.11.2016 do 14.12.2016, w każdą ŚRODĘ od 14:40 - 15:25.
O udziale decyduje kolejność zgłoszeń (JESZCZE 6 miejsc wolnych).
Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
Aby zapisać dziecko i seniora na zajęcia - proszę wysyłać wiadomości do p. Anny Cieślarczyk, w treści wpisując Imię i Nazwisko dziecka, klasę, oraz imię Babci lub Dziadka.
Zapraszamy na funpage Kukuczkowi Mistrzowie (kliknij). Zapraszamy do oglądania zdjęć i czytania wpisów. Do śledzenia naszych nowych dwóch programów Kodowanie na Dywanie i Kodowanie na Ekranie.
Od nowego roku rusza nowe kółko informatyczne dla uczniów klas 4-6 - Kodowanie na Ekranie.
Zajęcia odbywać się będą w I semestrze dla:
grupa 1 - poniedziałek 8 l. sala19
grupa 2 - środa 6l. sala 19
grupa 3 - środa 7l. sala 19
grupa 4 - czwartek 8l. sala 19
Uczniowie wybierają jedną z grup.
Zapisy na poszczególne terminy za pośrednictwem dziennika librus (wiadomość do p. Anny Cieślarczyk - proszę podać nr grupy, imię i nazwisko dziecka, klasę) - liczy się kolejność zgłoszeń. Grupy nie mogę liczyć więcej niż 12 osób.
Każda z grup ma taką samą tematykę a zajęcia odbywać się będą wg planu podanego w poniższym załączniku.
Sprzęt wykorzystywany na zajęciach (tablet, komputer) jest na wyposażeniu szkoły.
Dla uczniów klas trzecich proponujemy zajęcia programowania Kodowanie na dywanie.
Proponujemy również blok 5 zajęć dodatkowych dla uczniów klas trzecich. Zajęcia odbywać się będą w grupach 9 osobowych, wg planu podanego w poniższym załączniku.
Każda z grup zapoznawać będzie się z takimi samymi treściami. Zapisy u wychowawcy na zebraniu. Zgody na udział u wychowawcy. W razie nieobecności nauczyciela prowadzącego, uczniowie nie tracą zajęć, gdyż cały blok ulegnie przesunięciu. Wówczas rodzice dzieci z danej grupy zostaną powiadomieni o zmianach w planie. Każdy z bloków kończy wspólna popołudniowa lekcja dla uczniów i ich rodziców.
Sprzęt wykorzystywany na zajęciach (tablet, komputer) jest na wyposażeniu szkoły.
Wraz z nowym rokiem szkolnym rozpoczynamy nowe działania związane z kodowaniem. Nasza szkoła zgłosiła do Kuratorium Oświaty dwie innowacje pedagogiczne dzięki, którym na zajęciach komputerowych, uczniowie będą uczyć się programowania.
„Podstawy programowania w Scratch Junior i Scratch 2.0 na zajęciach komputerowych w klasach I-III"
„Podstawy programowania w Scratch 2.0 i App Inventor 2 na zajęciach komputerowych w klasach IV-VI"
Oznacza to, że podczas trzyletniego kształcenia na każdym z etapów, nauczyciele uczący przedmiotu zajęcia komputerowe (w klasach 1-3 wychowawcy a w 4-6 p. Ania i p. Tomek) przeprowadzą kilka modułów zajęć opartych na scenariuszach przygotowanych przez trenerów projektu Mistrzowie Kodowania.