• rok 2016/17

        • Od wtorku 28.03.2017 w naszej szkole odbywać się będą zajęcia komputerowe dla seniorów. 

          Celem ich jest zapoznanie uczestników z podstawowymi funkcjami komputera oraz nauka obsługi najbardziej użytecznych programów i aplikacji. Będziemy również uczyć obsługi poczty elektronicznej i innych przydatnych umiejętności związanych z Internetem. 

          Chętni uczniowie klas szóstych mogą zgłosić się do p. Ani Cieślarczyk i potwierdzić chęć udziału w zajęciach jako Wolontariusz.

          Zajęcia odbywać będą się w sali 19 w każdy wtorek na 7 godzinie lekcyjnej (13:50-14:35). 

          Zaplanowano 10 zajęć o tematyce:

          1. 28.03.2017 - Jak uruchomić komputer? Z jakich elementów się składa? Jak prawidłowo zakończyć pracę z programami?

          2. 04.04.2017 - Poznajemy budowę klawiatury.

          3. 11.04.2017 - Poznajemy program Open Office - czyli pierwsze pisanie na ekranie. 

          4. 18.04.2017 - Ćwiczenia w programie Open Office - edytujemy tekst.

          5. 25.04.2017 - Ćwiczenia w programie Open Office - wstawiamy tabele.

          6. 16.05.2017 - Szukamy w Internecie.

          7. 23.05.2017 - Ćwiczenia w wyszukiwaniu przydatnych informacji. 

          8. 30.05.2017 - Zakładamy skrzynkę elektroniczną.

          9. 06.06.2017 - Wysyłamy pierwsze maile.

          10. 13.06.2017 - Ćwiczenia w wyszukiwaniu informacji i wysyłaniu wiadomości on-line.

          Zakończenie zajęć i rozdanie certyfikatów 13.06.2017

          GALERIA


          Przed nami Tydzień Robotyki. 

          Zaplanowano kilka atrakcji dla dzieci z klas 1-3 oraz 4-6.

          Już przed świętami robot Dash gościł już w kilku klasach. Mamy nadzieję, że do 13 stycznia odwiedzi pozostałe. 

          Od poniedziałku 09.01 do czwartku 12.01

          klasy przygotowują model ROBOTA - każda klasa swój, mimo że w niektórych salach znajdują się dwie klasy. REGULAMIN KONKURSU.

          We wtorek 10.01

          na piątej godzinie lekcyjnej w sali 19 odbędzie się konkurs - wiedzy o robotach, w dwóch kategoriach 1-3 oraz 4-6. REGULAMIN KONKURSU.

          W środę 11.01

          na terenie szkoły, od 2-4 lekcji, odbywać się będą Warsztaty dla gości ze szkoły w Lusówku oraz z Dąbrowy. W warsztatach wezmą też udział uczniowie klas 4a i 4b (na trzeciej i czwartej godzinie lekcyjnej) 

          Warsztaty poprowadzą: p. Ania, p. Grażyna, p. Tomasz i nauczyciel z Lusówka p. Darek.

          W czwartek 12.01 

          zaplanowane wyjazd do Leszna na warsztaty dla chętnych uczniów, którzy uczęszczają na zajęcia Kodowanie na Ekranie.

          W piątek 13.01

          komisja oceniać będzie modele Robotów.

          W poniedziałek 16.01 

          podczas apelu - ogłoszenie zwycięzców w konkursach i wręczenie nagród. 

           


          Zapraszamy do udziału w nowym MINI-Projekcie "Koduj z Babcią i Dziadkiem". 

          Aby wziąć w nim udział - należy zapisać dziecko (z klasy 4, 5, 6) + babcię lub dziadka na zajęcia, które odbywać będą się przez 4 tygodnie, od 23.11.2016 do 14.12.2016, w każdą ŚRODĘ od 14:40 - 15:25.

          O udziale decyduje kolejność zgłoszeń (JESZCZE 6 miejsc wolnych).
          Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem dziennika elektronicznego. 
          Aby zapisać dziecko i seniora na zajęcia - proszę wysyłać wiadomości do p. Anny Cieślarczyk, w treści wpisując Imię i Nazwisko dziecka, klasę, oraz imię Babci lub Dziadka. 


          Zapraszamy na funpage Kukuczkowi Mistrzowie (kliknij). Zapraszamy do oglądania zdjęć i czytania wpisów. Do śledzenia naszych nowych dwóch programów Kodowanie na Dywanie i Kodowanie na Ekranie. 


          Od nowego roku rusza nowe kółko informatyczne dla uczniów klas 4-6 - Kodowanie na Ekranie. 

          Zajęcia odbywać się będą w I semestrze dla:
           

          grupa 1 - poniedziałek 8 l. sala19
          grupa 2 - środa 6l. sala 19
          grupa 3 - środa 7l. sala 19
          grupa 4 - czwartek 8l. sala 19

           

          Uczniowie wybierają jedną z grup. 

          Zapisy na poszczególne terminy za pośrednictwem dziennika librus (wiadomość do p. Anny Cieślarczyk - proszę podać nr grupy, imię i nazwisko dziecka, klasę) - liczy się kolejność zgłoszeń. Grupy nie mogę liczyć więcej niż 12 osób. 

          Każda z grup ma taką samą tematykę a zajęcia odbywać się będą wg planu podanego w poniższym załączniku.

          Kodowanie na ekranie
           

          Sprzęt wykorzystywany na zajęciach (tablet, komputer) jest na wyposażeniu szkoły. 


          Dla uczniów klas trzecich proponujemy zajęcia programowania Kodowanie na dywanie.

          Proponujemy również blok 5 zajęć dodatkowych dla uczniów klas trzecich. Zajęcia odbywać się będą w grupach 9 osobowych, wg planu podanego w poniższym załączniku. 

          Kodowanie na dywanie

          Każda z grup zapoznawać będzie się z takimi samymi treściami. Zapisy u wychowawcy na zebraniu. Zgody na udział u wychowawcy. W razie nieobecności nauczyciela prowadzącego, uczniowie nie tracą zajęć, gdyż cały blok ulegnie przesunięciu. Wówczas rodzice dzieci z danej grupy zostaną powiadomieni o zmianach w planie. Każdy z bloków kończy wspólna popołudniowa lekcja dla uczniów i ich rodziców. 

          Sprzęt wykorzystywany na zajęciach (tablet, komputer) jest na wyposażeniu szkoły. 


          Wraz z nowym rokiem szkolnym rozpoczynamy nowe działania związane z kodowaniem. Nasza szkoła zgłosiła do Kuratorium Oświaty dwie innowacje pedagogiczne dzięki, którym na zajęciach komputerowych, uczniowie będą uczyć się programowania. 

          „Podstawy programowania w Scratch Junior i Scratch 2.0 na zajęciach komputerowych w klasach I-III"

          „Podstawy programowania w Scratch 2.0 i App Inventor 2 na zajęciach komputerowych w klasach IV-VI"

          Oznacza to, że podczas trzyletniego kształcenia na każdym z etapów, nauczyciele uczący przedmiotu zajęcia komputerowe (w klasach 1-3 wychowawcy a w 4-6 p. Ania i p. Tomek) przeprowadzą kilka modułów zajęć opartych na scenariuszach przygotowanych przez trenerów projektu Mistrzowie Kodowania.